lauantai 2. huhtikuuta 2016

Uusia kokeiluja


Kun kerran tälle linjalle ollaan lähdetty, niin tästä on hyvä jatkaa. Muuten voisi jäädä tämäkin postaus unholaan. Pian kuukausi sitten otin jälleen kerran uusia ekologisia juttuja kokeiluun. 

Yksi niistä on Englannissa valmistettu, täysin ekologinen, Pinks Boutique Ocha and Rosehip Moisturiser. Ekologinen päivävoide siis ja toinen on omalla liedellä keitetty, luomuista luomuin, pellavansiemenvesi. Tätä jälkimmäistä käytän hiustenhoitoon kookosrasvan ohella ja pellavansiemenvesi löydöstä minun on isosiskoani kiittämän.

Ennen tätä Pinks Boutique Ocha and Rosehip Moisturiser -päivävoidetta tutustuin Odylique Avocado 24-Hour Replenishing Cream -päivävoiteeseen ja sen loputtua päätin kokeilla jotain muuta ekologista päivävoidetta. Merkin vaihdos ei todellakaan johtunut siitä, että olisin ollut jotenkin tyytymätön Odylique päivävoiteeseen vaan silkasta uteliaisuudesta halusin testata myös jotakin toista ekologista sarjaa. Olen nykyisin niin kiinnostunut kaikenlaisista ekologisista tuotteista, että haluan laajentaa sen alan tuntemusta kokeilemalla mitä eri merkeillä on minulle tarjottavana. Parhaimmat, juuri itselle sopivimmat, tuotteet löytyy vain itse kokemalla!


Vähintäänkin yhtä tyytyväinen olen ollut Pinks Boutiquen päivävoiteeseen kuin sen edeltäjäänkin eli Odyliquen voiteeseen. Molempien koostumuksesta olen ollut yhtä tyytyväinen, helposti levitettäviä ja riittoisia kumpainenkin. Sekä Pinks Boutique, että Odylique ovat toimineet moitteettomasti yhteistyössä The Organic Pharmacy -kasvonaamion ja Odyliquen Superfruit Concentrate -öljyn kanssa. Vaikka aluksi vähän skeptisesti suhtauduinkin eri merkkien sekoittamiseen. Kosmetologini suositellessa minulle näitä eri merkkien tuotteita olin mielissäni mahdollisuudesta kokeilla eri merkkien tarjoamia ekologisia vaihtoehtoja, samalla kuitenkin miettien niiden yhteensopivuudesta. Jotenkin olen niin järjestelmällinen ihminen, että kuvittelin saman lain pätevän myös ekologisia kosmetiikka tuotteita kohtaan eli samaa sarjaa alusta loppuun saakka niin hyvä tulee. Kosmetologini sai minut kuitenkin vakuuttuneeksi siitä, että ekologisia tuotteita pystyy kyllä sekoittelemaan keskenään. Niissä ei ole kerran käytetty mitään keinotekoisia kemikaaleja, jotka voisivat alkaa reagoida haitallisesti muiden sarjojen tuotteiden kanssa. Toinen asia olisi, jos jokaisessa kosmetiikka tuotteessa olisi iso kasa eri kemikaalisia yhdistelmiä ja ne sitten pahimmassa tapauksessa toimisivat haitallisesti yhdistettäessä niitä muun kuin oman sarjan tuotteiden kanssa. Olipas tuo nyt jotenkin vaikea asia selittää näin kirjoittaen, mutta toivottavasti ymmärsitte ponttini oikein.

Täysin luonnolliset kosmetiikkatuotteet syntyvät orgaanisesti kasvatetuista raaka-aineista ja näiden yhteisvaikutus muiden samankaltaisten tuotteiden kanssa on moitteetonta. 

Sen verran voisin vielä tätä uutta tuttavuuttani, Pinks Boutiqueta hehkuttaa, että se on mielestäni kaiken tehokkuuden lisäksi vielä ihan extra ihanan tuoksuistakin ja sehän on tietysti suuri plussa. Ehkä se on se ruusunmarja, mikä hivelee hajuhermojani.


Pellavansiemenvesi on tosiaan tarkoitettu hiustenhoitoon ja olen niin kiitollinen isosiskolleni hänen vinkatessaan tästä reseptistä. Tämä on se puuttuva tuote, mitä olen jo kauan etsinyt hiuksilleni. Kookosöljyn olen löytänyt kosteuttamaan hiukseni, ekologisen shampoon pitämään ne puhtaana ja tämän omatekoisen pellavansiemenveden poistamaan hiusteni uskomatonta sähköisyyttä sekä ennen kaikkea ravitsemaan niitä. Enempää en nyt jaksa hehkuttaa tästä uusimmasta hittituotteestani, sillä kaikki olennainen hehkutus ja info löytyy jo valmiiksi täältä. Täydellinen tuote ainakin minulle!

Ensi viikolla olen menossa elämäni ensimmäistä kertaa ekologiselle kampaajalle ja odotukset ovat keskiviikon suhteen todella suuret. Toivottavasti tämäkin uusi kokemus on täydellinen. Siitä kokemuksestani tulen luonnollisestikin kertomaan teille täällä, joten pysykäähän kuulolla!

Nyt tämä, jo monta tuntia hereillä ollut, aamuvirkku lähtee inspiroitumaan Lenas Shopiin ja toivottaa myös teille kaikille lukijoille inspiroivaa lauantaita.
H E I S V E I S!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se lämmittää mieltäni!
Tack för din kommentar, det värmer!